Koodikummi-ohjelmalla Suomeen lisää koodareita

Toteutamme yhteistyössä Ohjelmistoyrittäjät ry:n kanssa Koodikummi-ohjelman, joka vaikuttaa konkreettisesti koodaripulan ratkaisemiseen Suomessa ja samalla kasvattaa tyttöjen sekä naisten osuutta ohjelmoinnin, teknologian ja tekniikan parissa.

Kummiyritys sponsoroi alkeisohjelmointiryhmää tai tyttöjen alkeisohjelmointiryhmää. Ohjelman kummiyritykset mahdollistavat ohjelmoinnin opiskelusta kiinnostuneiden osallistumisen kehittävään ja pitkäjänteiseen harrastustoimintaan. Ohjelmointi- ja teknologiaosaamisen kehittäminen on sijoitus oppilaan tulevaisuuteen ja se edistää tutkitusti matematiikan, kemian, fysiikan, tekniikan ja luonnontieteiden opiskelua koulussa ja vaikuttaa tulevaisuuden alavalintaan.

Ohjelman ensimmäiset ryhmät aloittivat viikolla 3 tammikuussa 2023

Koodikummi-ohjelma starttasi pääkaupunkiseudulla kahdella alkeisryhmällä kevätlukukaudella 2023. Toinen alkeiskoodiryhmä on suunnattu tytöille ja toinen kaikille koodauksesta kiinnostuneille.

Koodikummi-yritysten sponsoroimien harrastuspaikkojen hakuaika on kevään 2023 osalta päättynyt. Kiitos kaikille hakemuksen lähettäneille, paikan saaneille ilmoitimme henkilökohtaisesti.

Ihan parasta 2000-luvun generationille!
Lapsemme on jäänyt Tiedekoulun Minitutkijakerhoon hyvällä mielellä ja ollut hyväntuulinen haettaessa. Kotona on kertonut tunnin sisällöstä johdonmukaisesti, esitellyt miten kokeita on tehty ja halunnut tehdä niitä kotona yhdessä vanhempien kanssa.
Lasten rohkaiseminen itsenäiseen työskentelyyn ja luovuuteen on varmasti hyvä linja, oma lapseni taisi vain perfektionistina pettyä kun tehty rakennelma ei toiminutkaan heti kuten oli ajatellut. Eilen Robottikerhosta tuli joka tapauksessa kotiin tosi iloinen lapsi, nyt rakennetut autot ajoivat jo kilpaa. ;-)
Me ollaan tykätty kovasti siitä että olette siirtyneet nettiopetuksen. Monipuolisuus on myös mahtavaa kun noita kursseja voi ottaa sen mukaan mitä lapsi haluaa/tarvitsee. Hintakin on kohtuullinen. Me ainakin ollaan kaikkeen tyytyväisiä kaikkeen. Ei ole parannusehdotuksia.
Poikani on tykännyt käydä tiedekoulussanne todella paljon ja itsenikin mielestä toimintanne on oikein hienoa ja arvokasta.