Arduino 1

Ikäsuositus: 11+ vuotta

Tarvikkeet: Koodikouluun tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.

Ryhmän kuvaus: Projektityöskentelyn ryhmä Koodikoulun 1–3 tasot (tai vastaavat) käyneille. Syvennetään sulautettujen järjestelmien osaamista ja perehdytään C++-tyyliseen koodaukseen käyttäen Arduino UNO -mikrokontrolleria tai sen virtuaaliversiota. Opetellaan datan lukemista ja kirjoittamista erilaisten sensoreiden avulla.

• lapsi osaa Iot-ohjelmoinnin ja C++-tyylisen koodauksen perusteet ja käsitteet
  • lapsi osaa käyttää Iot-järjestelmiä ja ohjelmointityökaluja tarkoituksenmukaisesti
  • lapsi oppii sulatettujen järjestelmien ohjelmoinnin suunnittelun eri vaiheet
  • lapsi kehittää loogista päättelykykyään sekä ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • lapsi osaa soveltaa ohjelmointitaitojaan soveltavaan projektiin
  • lapsi oppii perusteellisemmin hyödyntää sulautettujen järjestelmien osaamistaan

Arduino 1 -taso muodostuu Arduino 1lk1 ja Arduino 1lk2 lukukausista.

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että lapsi oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta.

Arduino 1lk1

14. Tekstipohjainen seikkailupeli osa 2
  15. Viimeistely

Kevätlukukausi on käynnissä

Tiedekoulun kevätlukukausi 2024 starttasi tammikuussa viikolla 3 ja 4, jee!

- Mietinnässä jo syksy ja tulevan lukuvuoden ryhmät? Lukujärjestys ja ilmoittautuminen avautuu huhti-toukokuun aikana. Pysy kuulolla! -

Arduino 1 on mahtava valinta!

Hups, Arduino 1 -ryhmiä ei ole juuri nyt tarjolla, katso muita Ohjelmointi vaihtoehtoja täältä ›