Sinustako Tiedekoulun ohjaaja?

Lue lisää ja hae innostavaan työhön, jossa pääset ohjaamaan tulevaisuuden insinöörejä, koodareita ja tutkijoita!

Rekrytointi STEM-harrastuskerhojen ohjaajan tehtäviin toimipisteisiimme Helsingistä Ouluun on käynnissä!  Jos kuvaat itseäsi sanoin luova, rohkaiseva, energinen ja lasten kanssa työskentelystä nauttiva, voi Tiedekoulun tiede- ja teknologiaharrastusryhmien ohjaus olla juuri sinun juttusi! Vahvistamme tiimiä osa-aikaisilla tuntiohjaajilla pk-seudulla vielä syyslukukaudella ja koko Suomen alueella kevätlukukautta ennakoiden. Hae heti ja tule osaksi kasvavaa perhettämme!

Toivomme sinulta kiinnostusta tiede- ja teknologiakasvatukseen sekä tutkivaa ja innostavaa työskentelyotetta. Oppimispolkujamme ovat robotiikka, ohjelmointi sekä luonnontieteet. Ryhmiä on monen tasoisia aloittelijoista jatkoryhmiin, joten arvostamme monenlaisen työkokemuksen omaavia ohjaajia. Pääasia on positiivinen asenne ja avoin lähestymistapa. Hyvä mielikuvitus on plussaa!

Ohjauskertoja on yhden ryhmän osalta lukukauden aikana 15. Yksi oppitunti kestää aina 45–60 minuuttia. Työ sijoittuu pääasiassa arki-iltoihin klo 17–20, lisäksi viikonlopputunnit ovat mahdollisia. Sinulla on halutessasi mahdollisuus ohjata myös tiedeleirejä koululaisten loma-aikoina (pk-seutu ja Turku).

Koulutustaustasi voi olla tekniikan, luonnontieteiden, tietojenkäsittelyn tai humanistisen alan. Voit olla kokenut koodari, joka etsii extra-iltatöitä tai aloitteleva luonnontieteilijä tai humanisti. Koulutamme valitut henkilöt työhön – olennaisinta on aito halu ja kiinnostus uuden oppimiseen.

Kannustamme lapsia luovuuteen luomalla avoimen ja sallivan ympäristön heidän omille oivalluksille, sekä antamalla tilaa itsenäiselle ongelmanratkaisulle. Edellytämme sinulta hyvää epävarmuuden sietokykyä sekä taitoa ohjata lapsia yksilöllisesti.

Jos tunnistit itsesi ja kiinnostuit työstä Tiedekoululla, hae ohjaajan paikkaa heti! Hakulomake avautuu uuteen välilehteen Täytä hakemus -painiketta klikkaamalla. Lähetäthän hakemuksesi pikapuolin, etenemme hakuprosessin seuraavaan vaiheeseen heti sopivien ohjaajien löydyttyä.

Täytä hakemus
Yleisesti kovasti olemme pitäneet Tiedekoulusta ja varmasti jatkossakin meiltä sinne tulee lapsia. Perheen vanhin lapsi onkin jo kolmatta vuotta teillä. Ja kolmas perheen kuopus haluaa ehdottomasti mukaan ensi syksynä
Kiitos paljon kivasta kerhosta! Ensimmäinen harrastus, missä poikani viihtyy!
Tiedekoulu vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tämä on ollut oikein mukava lahja isovanhemmilta innokkaalle legorakentajalle, vanhemmatkin tykkäävät.
Robottikerho on synnyttänyt innon robotteihin, kiitos siitä. Lisäksi Tiedekoulun kurssit ovat olleet ensimmäinen harrastus, jonne lapsemme on lähtenyt mielellään. Rauhallinen, pieni ryhmä, jossa ei tarvitse kilpailla, on ollut omiaan lisäämään hänen rohkeuttaan kokeilla uutta. Eli kiitos siis kuluneista puolestatoista vuodesta.
Mahtava huomata kuinka lapsemme on kehittynyt Legojen parissa. Omatoimisesti rakentaa ohjeista esim. Technical legoja 8-14 v tarkoitettuja. Hankin hänelle Lego rakennuskirjoja, jotka selvästi inspiroivat. Aito nautinto ja into loistaa hänestä, tärkeän harrastuksensa parissa. Keskiviikko on arjen kohokohta hänelle ja meille vanhemmille. Minirobottikerho on mahtava juttu! Pikku-veli tulee sitten aikanaan mukaan toimintaan = )