Unity syventävä-Peli 2

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 12-17 vuotta

Tarvikkeet: Koodikouluun tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.

Ryhmän kuvaus: Unity syventävä 2 on jatkoryhmä Unity syventävä 1. tason ja Koodikoulu 4 -5 - Peliohjelmoinnin tasot suorittaneille oppilaille tai vastaavat taidot omaaville. Pelimoottorina toimii Unity ja ohjelmointikielenä C#.

Oppimistavoitteet:

  • lapsi osaa peliohjelmoinnin perusteet ja käsitteet
  • lapsi osaa käyttää peliohjelmoinnin ohjelmointityökalua tarkoituksenmukaisesti
  • lapsi oppii pelin suunnittelun eri vaiheet
  • lapsi kehittää loogista päättelykykyään sekä ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • lapsi osaa soveltaa ohjelmointitaitojaan soveltavaan projektiin
  • lapsi oppii perusteellisemmin hyödyntää Unity pelimoottoria, joilla voi suunnitella ja toteuttaa pelejä

Unity Syventävä 2. taso muodostuu Unity Syventä 2lk1 ja Unity Syventävä 2lk2 lukukausista.

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että lapsi oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta. Ryhmässä suunnitellaan ja toteutetaan oma peliprojekti.

Oppituntien teemat

Unity syventävä 2lk1

  1. 3D-luut
  2. 3D-animaatio
  3. Animaation siirtäminen Unityyn
  4. Cinemachine ja Terrain Tool
  5. Idle-animaatio, taivas ja Occlusion Culling
  6. Particle System ja kerättävät objektit
  7. Scriptable Objects
  8. Listojen käyttö Unityssä
  9. NavMeshin käyttö
  10. Kauppa ja inventaario 1
  11. Kauppa ja inventaario 2
  12. Kauppa ja inventaario 3 
  13. Vastustaja
  14. Hyppy ja pisteytys
  15. Viimeistely

Kevätlukukauden 2024 harrastusryhmät

Alkeisryhmät

Kevätlukukaudella aloitamme uusia, alkeisryhmiä osassa toimipisteistä ja ilmoittautuminen on nyt alkanut, jippii! Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, toimi ripeästi.

Jatko ja syventävät ryhmät

Ilmoittautuminen on auki myös sellaisiin jatko ja syventäviin ryhmiin, joihin voimme ottaa uusia, lähtötason taidot omaavia oppilaita.

PS! Syyslukukaudella aloittanut oppilas siirtyy automaattisesti kevään jatkoryhmään, oppitunnin ajankohta pysyy samana myös kevätlukukaudella. Uutta ilmoittautumista ei tarvita.

Kevätlukukausi 2024 käynnistyy tammikuussa viikolla 3. Tervetuloa uudet ja jatkavat tiedekoululaiset!


Päiväleirit

Tavataan hurjan innostavien päiväleirien merkeissä koululaisten loma-aikoina: syyslomalla, tammikuun 1. viikolla, talvilomalla sekä kesä- ja elokuussa. Tervetuloa mukaan Espoon Finnooseen, Helsingin Kallioon & Malmille, sekä Turun Lonttisiin!

Unity syventävä-Peli 2 on mahtava valinta!

Hups, Unity syventävä-Peli 2 -ryhmiä ei ole juuri nyt tarjolla, katso muita Ohjelmointi vaihtoehtoja täältä ›

Tutustu Tiedekoulun oppimispolkuihin

Ohjelmointi

Ohjelmointi

Robotiikka

Robotiikka

Luonnontieteet

Luonnontieteet