Unity syventävä-Peli 2

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 12-17 vuotta

Tarvikkeet: Koodikouluun tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.

Ryhmän kuvaus: Unity syventävä 2 on jatkoryhmä Unity syventävä 1. tason ja Koodikoulu 4 -5 - Peliohjelmoinnin tasot suorittaneille oppilaille tai vastaavat taidot omaaville. Pelimoottorina toimii Unity ja ohjelmointikielenä C#.

Oppimistavoitteet:

  • lapsi osaa peliohjelmoinnin perusteet ja käsitteet
  • lapsi osaa käyttää peliohjelmoinnin ohjelmointityökalua tarkoituksenmukaisesti
  • lapsi oppii pelin suunnittelun eri vaiheet
  • lapsi kehittää loogista päättelykykyään sekä ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • lapsi osaa soveltaa ohjelmointitaitojaan soveltavaan projektiin
  • lapsi oppii perusteellisemmin hyödyntää Unity pelimoottoria, joilla voi suunnitella ja toteuttaa pelejä

Unity Syventävä 2. taso muodostuu Unity Syventä 2lk1 ja Unity Syventävä 2lk2 lukukausista.

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että lapsi oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta. Ryhmässä suunnitellaan ja toteutetaan oma peliprojekti.

Oppituntien teemat

Unity syventävä 2lk1

  1. 3D-luut
  2. 3D-animaatio
  3. Animaation siirtäminen Unityyn
  4. Cinemachine ja Terrain Tool
  5. Idle-animaatio, taivas ja Occlusion Culling
  6. Particle System ja kerättävät objektit
  7. Scriptable Objects
  8. Listojen käyttö Unityssä
  9. NavMeshin käyttö
  10. Kauppa ja inventaario 1
  11. Kauppa ja inventaario 2
  12. Kauppa ja inventaario 3 
  13. Vastustaja
  14. Hyppy ja pisteytys
  15. Viimeistely

Unity syventävä 2lk2

  1. Universal Renderer Pipeline
  2. Uusi Input System
  3. Tiilikartta
  4. Hahmon animointi
  5. Hahmon erikoisliikkeet
  6. Lähitaistelu
  7. Piikit ja vastustaja
  8. Parallax-efekti
  9. Liikkuvat platformit
  10. Shader Graph
  11. Tippuvat piikit ja platformeja kiertävät vastustajat
  12. NPC-hahmo ja kerättävät kolikot
  13. Äänet
  14. Tappavat partikkelit
  15. Viimeistely

Lukuvuoden 2024-2025 harrastusryhmät

Ilmoittautuminen uudelle lukuvuodelle on auki, jippii! Paikat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä, toimi ripeästi. Syyslukukausi 2024 käynnistyy elokuussa viikolla 34.

Ilmoittaudu viimeistään 31.5. ja nappaa 25 € Early Bird -etu syyslukukauden lukukausimaksusta.

Iloisia uutisia! Uusi toimipiste Seinäjoella ja ryhmiä jälleen myös Joensuussa sekä Lahdessa.

Tervetuloa uudet ja jatkavat tiedekoululaiset!


Kesän päiväleirit

Kesän päiväleireille (vko 23-26 & 31) on ilmoittautuminen auki. Ilmoittaudu heti ja varmista paikka sekä leirin muodostuminen, leirit täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tervetuloa mukaan Espoon Finnooseen, Helsingin Kallioon & Malmille, sekä Turun Lonttisiin!

Unity syventävä-Peli 2 on mahtava valinta!

Melkein maalissa, valitse vielä sinulle sopiva paikka ja ajankohta.

Vaihe 1
Kaupunki
Vaihe 2
Toimipiste
Vaihe 3
Ajankohta

Harrastusryhmä

Toimipiste

Ajankohta

Tasoryhmä

 

Syventävä Unity 2. - 3. (11+v.)
Turku, Lonttinen
torstai klo 19-20
Syventävä ryhmä
Verkko-opetusSyventävä Unity 2lk1 (11+ v.)
Ohjattu verkko-opetus, Verkko
maanantai klo 18-19
Syventävä ryhmä

Tutustu Tiedekoulun oppimispolkuihin

Ohjelmointi

Ohjelmointi

Robotiikka

Robotiikka

Luonnontieteet

Luonnontieteet

Seuraa meitä somessa