Unity syventävä -Peli 2

Laajuus: 30 oppituntia

Oppitunnin pituus: 60 minuuttia

Ikäsuositus: 12-17 vuotta

Ryhmän kuvaus: Unity syventävä 2 on jatkoryhmä Unity syventävä 1 tason ja Koodikoulu 4 -5 - Peliohjelmoinnin tasot suorittaneille oppilaille. Pelimoottorina toimii Unity ja ohjelmointikielenä C#.

Oppimistavoitteet:

  • lapsi osaa peliohjelmoinnin perusteet ja käsitteet
  • lapsi osaa käyttää peliohjelmoinnin ohjelmointityökalua tarkoituksenmukaisesti
  • lapsi oppii pelin suunnittelun eri vaiheet
  • lapsi kehittää loogista päättelykykyään sekä ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • lapsi osaa soveltaa ohjelmointitaitojaan soveltavaan projektiin
  • lapsi oppii perusteellisemmin hyödyntää Unity pelimoottoria, joilla voi suunnitella ja toteuttaa pelejä

Unity Syventävä 2. taso muodostuu Unity Syventä 2lk1 ja Unity Syventävä 2lk2 lukukausista.

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että lapsi oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta. Ryhmässä suunnitellaan ja toteutetaan oma peliprojekti.

Oppituntien teemat

Unity syventävä 2lk1

  1. Blender
  2. Käyttöliittymä
  3. Materiaalit ja renderöinti
  4. Low poly grafiikka I
  5. Low poly grafiikka II
  6. Auto blenderistä Unityyn
  7. Pyörät pyörimään
  8. Ajorata
  9. Driftaus
  10. Reitin tekeminen ajoradalle. Waypoint I
  11. Reitin tekeminen ajoradalle. Waypoint II
  12. Äänet ja nopeusmittari
  13. Checkpointit
  14. Auton räjäytys
  15. Pelin viimeistely

Unity Syventävä 2lk2

  1. 3D Rigid bones
  2. 3D animaatio
  3. Animaation siirto Unityyn
  4. Cinemachine ja Terrain Tol
  5. Idle-animaatio, occlusion culling-tekniikka
  6. Particle system ja sateen teko
  7. Koodattavat objektit
  8. Listojen käyttö
  9. NaMeshin käyttö ja tekoälyn ohjaama hahmo
  10. Kauppanäkymän, tuotteiden ja hintojen luonti
  11. Kauppajärjestelmä ja kerättyjen kolikkojen käyttö
  12. Inventory ja kauppa
  13. Vastustaja
  14. Hyppy ja pisteytys
  15. Pelin viimeistely

 

 

Ilmoittaudu lukuvuodelle 2022–2023

Syyslukukausi pyörähtää käyntiin elokuussa viikolla 34, jes! 

Unity syventävä - Peli 2 on mahtava valinta!

Melkein maalissa, valitse vielä sinulle sopiva paikka ja ajankohta.

Vaihe 1
Kaupunki
Vaihe 2
Toimipiste
Vaihe 3
Ajankohta

Harrastusryhmä

Toimipiste

Ajankohta

Tasoryhmä

 

Verkko-opetusSyventävä Unity 3lk1 (11+ v.)
Ohjattu verkko-opetus
maanantai klo 17-18
Syventävä ryhmä
Syventävä Unity 3lk1 (11+v.)
Turku, Nummi
keskiviikko klo 18-19
Syventävä ryhmä

Tutustu Tiedekoulun oppimispolkuihin

Ohjelmointi

Ohjelmointi ›

Robotiikka

Robotiikka ›

Luonnontieteet

Luonnontieteet ›

Seuraa meitä somessa