Lukukausimaksut läsnäopetus ja ohjattu verkko-opetus

Syksy 275 € + kevät 275 € = lukuvuosi 550 €

Mini- ja Robottikerho
Mini- ja Tutkijakerho
Koodikoulu
Syventävä Unity
Arduino
Ohjattu verkko-opetus

Syksy 310 € + kevät 310 € = lukuvuosi 620 €

Makerspace
Digitaalinen piirtäminen
Pelihahmonsuunnittelu
Animaatiokerho

Tasoryhmät, lukuvuosi ja lukukausi

Tiedekoulun harrastuskerhot noudattavat Tiedekoulun opetussuunnitelmaa. Opetussuunnitelmat on suunniteltu kahden lukukauden mittaisiksi tasoryhmiksi. Opiskeltuaan lukukaudet 1 ja 2, oppilas siirtyy seuraavalle tasolle. Esim. Robottikerho 1. taso muodostuu lukukausista Robottikerho 1lk1 ja Robottikerho 1lk2, jonka jälkeen oppilas siirtyy Robottikerho 2. tasolle.

Harrastusryhmät

• Läsnäopetuksen ja ohjatun verkko-opetuksen lukukausi käsittää 15 kerran viikossa pidettävää oppituntia.
  • Läsnäopetuksessa harrastuksen kesto on noin 60 min, paitsi Mini- ja Tutkijakerhot noin 45 min ja Makerspace noin 90 min.
  • Ohjatun verkko-opetuksen ohjauskerran kesto on noin 60 min.

Ilmoittautuminen ja lukukausimaksut

• Tiedekoulun lukuvuosi koostuu syys- ja kevätlukukaudesta. Ilmoittautuminen tehdään koko lukuvuodeksi, syys- ja kevätlukukaudeksi. Ilmoittautuminen uudelle lukuvuodelle alkaa huhti-toukokuun aikana. Syyslukukauden maksu laskutetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Kevätlukukauden maksu laskutetaan joulukuussa. Syyslukukaudella aloittaneiden ei tarvitse erikseen ilmoittautua kevätlukukaudelle.
  • Mikäli oppilas ei syystä tai toisesta jatka harrastusryhmän kevätlukukaudelle, pyydämme ilmoittamaan asiasta sähköpostitse info@tiedekoulu.fi marraskuun loppuun (30.11.) mennessä.
  • Ilmoittautuminen on sitova. Lukukauden aikana harrastuksen keskeyttävän oppilaan lukukausimaksua ei palauteta.
  • Uusia alkeisryhmiä alkaa myös kevätlukukaudella. Kevätlukukaudella alkaviin uusiin ryhmiin ilmoittautuminen aukeaa marraskuun aikana. Myös osaan jatkoryhmistä on mahdollista tulla mukaan kevätlukukaudella, mikäli ryhmässä on paikkoja ja oppilaalla soveltuvat lähtötaidot. Kevätlukukaudella harrastuksen aloittavat ilmoittautuvat vain kevätlukukaudelle ja kevätlukukauden maksu laskutetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Vakuutus

• Tiedekoulu ei vakuuta tiedekoululaisia. Huoltaja voi ottaa itse vapaaehtoisen harrastustoiminnan kattavan vakuutuksen. Ohjaajan vastuu oppilaasta rajoittuu harrastuksen ajankohtaan.
Lapseni on harrastanut kaverinsa kanssa Robottikerhoa nyt reilun vuoden ja ollut hyvin innostunut harrastuksesta. Ohjaajat ovat olleet mukavia ja innostavia.
Yleisesti kovasti olemme pitäneet Tiedekoulusta ja varmasti jatkossakin meiltä sinne tulee lapsia. Perheen vanhin lapsi onkin jo kolmatta vuotta teillä. Ja kolmas perheen kuopus haluaa ehdottomasti mukaan ensi syksynä
Löytyi meidänkin pojalle harrastus, joka jaksaa viikosta toiseen kiinnostaa.
Yhdeksänvuotiasta robottikerholaista on ollut aiemmin vähän vaikea innostaa harrastuksiin. Robottikerhoon lähtemistä kuitenkin odotetaan joka kerran palavalla innolla. Tänään kommentti lomaviikon jälkeen oli: "Jee, kivaa kun tänään pääsee kerhoon! Siellä on tosi kivaa, siellä ei koskaan arvostella ketään." Kiitos, olette onnistuneet siinä tärkeimmässä!
Lasten rohkaiseminen itsenäiseen työskentelyyn ja luovuuteen on varmasti hyvä linja, oma lapseni taisi vain perfektionistina pettyä kun tehty rakennelma ei toiminutkaan heti kuten oli ajatellut. Eilen Robottikerhosta tuli joka tapauksessa kotiin tosi iloinen lapsi, nyt rakennetut autot ajoivat jo kilpaa. ;-)