Unity syventävä-Peli 1

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 11-16 vuotta

Tarvikkeet: Koodikouluun tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.

Ryhmän kuvaus: Unity syventävä jatkoryhmä on Koodikoulu 1-3 ja Koodikoulu 4 -5 - Peli tasot suorittaneille oppilaille suunnattu syventävä Unity -Peliohjelmoinnin taso. Pelimoottorina toimii Unity ja ohjelmointikielenä C#. Syventävä Unity 1. tasolla yhdistelemme kaksiulotteista ja kolmiulotteista grafiikkaa. 

Oppimistavoitteet:

  • oppilas osaa peliohjelmoinnin perusteet ja käsitteet
  • oppilas osaa käyttää peliohjelmoinnin ohjelmointityökalua tarkoituksenmukaisesti
  • oppilas oppii pelin suunnittelun eri vaiheet
  • oppilas kehittää loogista päättelykykyään sekä ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • oppilas osaa soveltaa ohjelmointitaitojaan soveltavaan projektiin
  • oppilas oppii perusteellisemmin hyödyntää Unity pelimoottoria, joilla voi suunnitella ja toteuttaa pelejä

Unity Syventävä 1. taso muodostuu Unity Syventävä 1lk1 ja Unity Syventävä 1lk2 lukukausista.

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että oppilas oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta. Ryhmässä suunnitellaan ja toteutetaan oma peliprojekti.

Oppituntien teemat

Unity syventävä 1lk1

  1. Alkuvalmistelut, kentän tekeminen
  2. Pelihahmon animointi
  3. Pelilhahmon liikuttaminen
  4. Objektien kerääminen
  5. Ampuminen
  6. Vastustaja
  7. Checkpoint
  8. Puzzle - osa 1
  9. Puzzle - osa 2
  10. Bossin luominen
  11. Health System
  12. Avain
  13. Kenttäsuunnittelu
  14. Tekstit ja fontit
  15. Viimeistely

Unity syventävä 1lk2

  1. 3D-ohjelma ja Unity
  2. Robon tekeminen 3D-ohjelmalla
  3. Materiaalit
  4. Low poly -grafiikka 1
  5. Low poly -grafiikka 2
  6. Auto 3D-ohjelmasta Unityyn
  7. Pyörät pyörimään
  8. Ajorata
  9. Driftaus
  10. Waypoint 2
  11. Waypoint 2
  12. Äänet ja nopeusmittari
  13. Checkpointit
  14. Auton räjäytys
  15. Viimeistely

Lukuvuoden 2024-2025 harrastusryhmät

Tiedekoulun syyslukukausi on käynnistynyt elokuussa viikolla 34. Osassa ryhmissä voi olla yksittäisiä paikkoja jäljellä, mikäli lapsesi on innokas vielä lähtemään mukaan harrastukseen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme info@tiedekoulu.fi

Mietinnässä jo kevään ryhmät? Kevätlukukaudella aloitamme uusia, alkeisryhmiä osassa toimipisteissä. Lisäksi avaamme ilmoittautumiseen ne jatko- ja syventävät ryhmät, joihin uusi, lähtötason taidot omaava oppilas on tervetullut. Lukujärjestys ja ilmoittautuminen avautuu marraskuun aikana. Pysy kuulolla!

PS. Syksyllä aloittanut oppilas siirtyy automaattisesti kevään jatkoryhmään, oppitunnin ajankohta pysyy samana myös kevätlukukaudella. Uutta ilmoittautumista ei tarvita. Kevätlukukausi laskutetaan joulukuussa ja mikäli oppilas haluaa vaihtaa ryhmää tai perua kevätlukukaudelle osallistumisen, pyydämme ilmoittamaan siitä 30.11. mennessä.


Syysloman päiväleirit

Syysloman päiväleireille (vko 42) on ilmoittautuminen auki. Ilmoittaudu heti ja varmista paikka sekä leirin muodostuminen, leirit täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tervetuloa mukaan Espoon Finnooseen, Helsingin Kallioon & Malmille, sekä Turun Lonttisiin!

Unity syventävä-Peli 1 on mahtava valinta!

Melkein maalissa, valitse vielä sinulle sopiva paikka ja ajankohta.

Vaihe 1
Kaupunki
Vaihe 2
Toimipiste
Vaihe 3
Ajankohta

Harrastusryhmä

Toimipiste

Ajankohta

Tasoryhmä

 

Verkko-opetusSyventävä Unity 1lk1 (11+ v.)
Ohjattu verkko-opetus, Verkko
maanantai klo 17-18
Syventävä ryhmä
Ilmoittautuminen päättynyt
Syventävä Unity 1lk1 (11+v.)
Helsinki, Kallio
maanantai klo 17-18
Syventävä ryhmä
Ilmoittautuminen päättynyt
Syventävä Unity 1lk1 (11+v.)
Turku, Lonttinen
torstai klo 18-19
Syventävä ryhmä
Ilmoittautuminen päättynyt
Syventävä Unity 1lk1 & 2lk1 (11+v.)
Espoo, Finnoo
tiistai klo 19-20
Syventävä ryhmä
Ilmoittautuminen päättynyt

Tutustu Tiedekoulun oppimispolkuihin

Ohjelmointi

Ohjelmointi

Robotiikka

Robotiikka

Luonnontieteet

Luonnontieteet

Seuraa meitä somessa