Unity syventävä -Peli 1

Laajuus: 30 oppituntia

Oppitunnin pituus: 60 minuuttia

Ikäsuositus: 11-16 vuotta

Ryhmän kuvaus: Unity syventävä jatkoryhmä on Koodikoulu 1-3 ja Koodikoulu 4 -5 - Peliohjelmoinnin tasot suorittaneille oppilaille suunnattu syventävä Unity -Peliohjelmoinnin taso. Pelimoottorina toimii Unity ja ohjelmointikielenä C#. Syventävä Unity 1. tasolla yhdistelemme kaksiulotteista ja kolmiulotteista grafiikkaa. Pelihahmot ovat pelissä kaksiulotteisia, mutta taustat ovat kolmiulotteisia. Teemme toimintapelin, joka hyödyntää aiemmin opittua, mutta lisää myös uudenlaisen näkökulman pelien tekoon. Samalla tutustumme kolmiulotteisen pelikentän suunnitteluun ja 3D-hahmojen animoimiseen. Pelihahmo saa erilaisia tehtäviä, joita hänen pitää pelin edetessä toteuttaa.

Oppimistavoitteet:

  • lapsi osaa peliohjelmoinnin perusteet ja käsitteet
  • lapsi osaa käyttää peliohjelmoinnin ohjelmointityökalua tarkoituksenmukaisesti
  • lapsi oppii pelin suunnittelun eri vaiheet
  • lapsi kehittää loogista päättelykykyään sekä ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • lapsi osaa soveltaa ohjelmointitaitojaan soveltavaan projektiin
  • lapsi oppii perusteellisemmin hyödyntää Unity pelimoottoria, joilla voi suunnitella ja toteuttaa pelejä

 

Unity Syventävä 1. taso muodostuu Unity Syventävä 1lk1 ja Unity Syventävä 1lk2 lukukausista.

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että lapsi oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta. Ryhmässä suunnitellaan ja toteutetaan oma peliprojekti.

Oppituntien teemat

Unity syventävä 1lk1

  1. Alkuvalmistelut, kentän tekeminen
  2. Pelihahmon animointi
  3. Pelilhahmon liikuttaminen
  4. Objektien kerääminen
  5. Ampuminen
  6. Vastustaja
  7. Checkpoint
  8. Puzzle - osa 1
  9. Puzzle - osa 2
  10. Bossin luominen
  11. Health System
  12. Avain
  13. Kenttäsuunnittelu
  14. Tekstit ja fontit
  15. Viimeistely

Unity syventävä 1lk2

  1. 3D-ohjelma ja Unity
  2. Robon tekeminen 3D-ohjelmalla
  3. Materiaalit
  4. Low poly -grafiikka 1
  5. Low poly -grafiikka 2
  6. Auto 3D-ohjelmasta Unityyn
  7. Pyörät pyörimään
  8. Ajorata
  9. Driftaus
  10. Waypoint 2
  11. Waypoint 2
  12. Äänet ja nopeusmittari
  13. Checkpointit
  14. Auton räjäytys
  15. Viimeistely

Kevätlukukauden 2023 uudet ja jatkavat harrastusryhmät

Ilmoittautuminen kevään ryhmiin on auki, jippii! Kevätlukukaudella aloitamme uusia, alkeisryhmiä osassa toimipisteistä. Valittavinasi lisäksi ne jatko- ja syventävät ryhmät, joihin voimme ottaa uusia, lähtötason taidot omaavia oppilaita.

Paikat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä, toimi ripeästi. Kevätlukukausi 2023 käynnistyy tammikuussa viikolla 3. Tervetuloa uudet ja jatkavat tiedekoululaiset!

PS! Syyslukukaudelle ilmoittautunut oppilas siirtyy automaattisesti kevään jatkoryhmään, oppitunnin ajankohta pysyy samana myös kevätlukukaudella. Uutta ilmoittautumista ei tarvita.

Unity syventävä - Peli 1 on mahtava valinta!

Melkein maalissa, valitse vielä sinulle sopiva paikka ja ajankohta.

Vaihe 1
Kaupunki
Vaihe 2
Toimipiste
Vaihe 3
Ajankohta

Harrastusryhmä

Toimipiste

Ajankohta

Tasoryhmä

 

Syventävä Unity 1lk2 (11+ v.)
Turku, Lonttinen
torstai klo 19-20
Syventävä ryhmä

Tutustu Tiedekoulun oppimispolkuihin

Ohjelmointi

Ohjelmointi ›

Robotiikka

Robotiikka ›

Luonnontieteet

Luonnontieteet ›

Seuraa meitä somessa