Unity syventävä-Peli 3

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 12-17 vuotta

Tarvikkeet: Koodikouluun tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.

Ryhmän kuvaus: Unity syventävä 3 on jatkoryhmä Unity syventävä 1 ja 2 tason sekä Koodikoulu 4 -5 - Peliohjelmoinnin tasot suorittaneille oppilaille tai vastaavat taidot omaaville. Pelimoottorina toimii Unity ja ohjelmointikielenä C#.

Oppimistavoitteet:

  • lapsi osaa peliohjelmoinnin perusteet ja käsitteet
  • lapsi osaa käyttää peliohjelmoinnin ohjelmointityökalua tarkoituksenmukaisesti
  • lapsi oppii pelin suunnittelun eri vaiheet
  • lapsi kehittää loogista päättelykykyään sekä ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • lapsi osaa soveltaa ohjelmointitaitojaan soveltavaan projektiin
  • lapsi oppii perusteellisemmin hyödyntää Unity pelimoottoria, joilla voi suunnitella ja toteuttaa pelejä

Unity Syventävä 3. taso muodostuu Unity Syventä 3lk1 ja Unity Syventävä 3lk2 lukukausista.

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että lapsi oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta. Ryhmässä suunnitellaan ja toteutetaan oma peliprojekti.

Oppituntien teemat

Unity syventävä 3lk1

  1. Universal Renderer Pipeline
  2. Uusi Input System
  3. Tiilikartta
  4. Hahmon animointi
  5. Hahmon erikoisliikkeet
  6. Lähitaistelu
  7. Piikit ja vastustaja
  8. Parallax-efekti
  9. Liikkuvat platformit
  10. Shader Graph
  11. Tippuvat piikit ja platformeja kiertävät vastustajat
  12. NPC-hahmo ja kerättävät kolikot
  13. Äänet
  14. Tappavat partikkelit
  15. Viimeistely

Unity syventävä 3lk2

  1. Endless Roborunner 1 - Alkuvalmistelut
  2. Endless Roborunner 2 - Päättymätön kenttä
  3. Endless Roborunner 3 – törmäykset ja mobiiliohjaus
  4. Endless Roborunner 4 – Käyttöliittymä
  5. Endless Roborunner 5 – Viimeistely
  6. Flipperi 1 - Kenttä
  7. Flipperi 2 – Flipper-mailat
  8. Flipperi 3 - Pop Bumbers
  9. Flipperi 4 - Lisää palloja ja pisteitä
  10. Flipperi 5 - Viimeistely
  11. Isometrinen peli 1 - Alkuvalmistelut
  12. Isometrinen peli 2 – Vastustajan liikkeet
  13. Isometrinen peli 3 – Vuoropohjainen taistelu
  14. Isometrinen peli 4 - Terrain tool
  15. Isometrinen peli 5 – Viimeistely

Lukuvuoden 2023-2024 harrastusryhmät

Tiedekoulun syyslukukausi on käynnistynyt elokuussa viikolla 34. Ryhmissä on yksittäisiä paikkoja jäljellä, mikäli lapsesi on innokas lähtemään mukaan harrastukseen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme info@tiedekoulu.fi

Mietinnässä jo kevään ryhmät? Kevätlukukaudella aloitamme uusia, alkeisryhmiä osassa toimipisteistä. Lisäksi avaamme ilmoittautumiseen ne jatko- ja syventävät ryhmät, joihin uusi, lähtötason taidot omaava oppilas on tervetullut. Lukujärjestys ja ilmoittautuminen avautuu marraskuun aikana. Pysy kuulolla!

PS. Syyslukukaudelle ilmoittautunut oppilas siirtyy automaattisesti kevään jatkoryhmään, oppitunnin ajankohta pysyy samana myös kevätlukukaudella. Uutta ilmoittautumista ei tarvita. Kaudet laskutetaan erikseen ja mikäli oppilas haluaa vaihtaa ryhmää tai perua kevätlukukaudelle osallistumisen, pyydämme ilmoittamaan siitä 30.11. mennessä.


Syysleirit

Syysloman päiväleireille on ilmoittautuminen käynnissä, tervetuloa mukaan Espoon Finnooseen, Helsingin Kallioon & Malmille, sekä Turun Lonttisiin!

Unity syventävä-Peli 3 on mahtava valinta!

Hups, Unity syventävä-Peli 3 -ryhmiä ei ole juuri nyt tarjolla, katso muita Ohjelmointi vaihtoehtoja täältä ›

Tutustu Tiedekoulun oppimispolkuihin

Ohjelmointi

Ohjelmointi

Robotiikka

Robotiikka

Luonnontieteet

Luonnontieteet

Seuraa meitä somessa