Robottikerho 5

Ikäsuositus: 11-16 vuotta

Ryhmän kuvaus: Robottikerho 5. taso on syventävä jatkoryhmä Robottikerho 1.-4. tasot käyneille lapsille ja nuorille.  Lapset syventävät mekaniikan ja robotiikan osaamistaaan edelleen sekä oppivat ohjelmoinnin ja sähkötekniikan perusteet. Robottikerho 5. tasolla lapset tekevät erilasia ohjelmoitavia rakenteita ja rakentavat yhä monimutkaisempia mekaanisia systeemejä. Robottikerho 5. tasolla keskitytään erityisesti soveltamaan ohjelmointia erilaisten robottien ja sulautettujen järjestelmien parissa käyttäen erilaisia työkaluja ja välineitä. Sähkötekniikan perusteet antaa lapselle hyvät perusvalmiudet jatkaa ohjelmoitavan elektroniikan ja sulautettujen järjestelmien parissa.

Robottikerho 5. taso muodostuu Robottikerho 5lk1 ja Robottikerho 5lk2 lukukausista.

• lapsi syventää mekaniikan ja rakenteiden osaamistaan edelleen
  • lapsi oppii rakentamaan, suunnittelemaan ja ohjelmoimaan liikkuvia, monimutkaisia mekaanisia rakenteita ja koneen osia
  • lapsi oppii Python ohjelmoinnin perusteet
  • lapsi oppii ohjelmoimaan sulautettuja järjestelmiä
  • lapsi oppii ratkaisemaan itsenäisesti ongelmia ja etsimään tietoa
  • lapsi osaa soveltaa oppimaansa käytännössä ja löytää erilaisia toteutustapoja

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa. Tavoitteena on, että aiheeseen tutustutaan teoriatasolla, jonka jälkeen lapset toteuttavat käytännössä annetun teematehtävän. Robottikerho 5. tasolla tehdään myös muutamia isompia projekteja.

Robottikerho 5lk1

14. Oma EV3 soveltava projekti
  15. Oma EV3 soveltava projekti

Lukuvuoden 2024-2025 harrastusryhmät

Ilmoittautuminen uudelle lukuvuodelle on auki, jippii! Paikat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä, toimi ripeästi. Syyslukukausi 2024 käynnistyy elokuussa viikolla 34.

Ilmoittaudu viimeistään 31.5. ja nappaa 25 € Early Bird -etu syyslukukauden lukukausimaksusta.

Iloisia uutisia! Uusi toimipiste Seinäjoella ja ryhmiä jälleen myös Joensuussa sekä Lahdessa.

Tervetuloa uudet ja jatkavat tiedekoululaiset!

Robottikerho 5 on mahtava valinta!

Hups, Robottikerho 5 -ryhmiä ei ole juuri nyt tarjolla, katso muita Robotiikka vaihtoehtoja täältä ›