Koodikoulu 4-IoT

Ikäsuositus: 10-15 vuotta

Tarvikkeet: Koodikouluun tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.

Ryhmän kuvaus: Koodikoulu 4-IoT on syventävä jatkoryhmä, jossa tutustutaan ja syvennytään sulautettuihin järjestelmiin ja IoT -laitteiden ohjelmointiin. Tasolla 4-IoT työskennellään sekä visuaalisilla ohjelmointisovelluksilla että käytetään tekstuaalista ohjelmointia.

• lapsi osaa käyttää erilaisia visuaalisia ohjelmointityökaluja ja käyttää niitä tarkoituksenmukaisesti
  • lapsi kehittää loogista päättelykykyään sekä ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelemään tietoa ja soveltamaan sitä
  • lapsi oppii sulautettujen järjestelmien perusteet ja osaa ohjelmoida niitä
  • lapsi oppii IoT-laitteiden perusteet ja oppii käyttämään sekä ohjelmoidaan niitä
  • lapsi syventää Python-ohjelmoinnin osaamistaan
  • lapsi oppii suunnittelemaan ja toteuttamaan erilaisia ohjelmia ja ohjelmarakenteita

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa. Tavoitteena on, että lapsi oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta. Ryhmässä suunnitellaan ja toteutetaan oma peliprojekti.

Koodikoulu 4lk1/IoT

14. Oma projekti
  15. Oma projekti

Lukuvuoden 2024-2025 harrastusryhmät

Ilmoittautuminen uudelle lukuvuodelle on auki, jippii! Paikat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä, toimi ripeästi. Syyslukukausi 2024 käynnistyy elokuussa viikolla 34.

Ilmoittaudu viimeistään 31.5. ja nappaa 25 € Early Bird -etu syyslukukauden lukukausimaksusta.

Iloisia uutisia! Uusi toimipiste Seinäjoella ja ryhmiä jälleen myös Joensuussa sekä Lahdessa.

Tervetuloa uudet ja jatkavat tiedekoululaiset!

Koodikoulu 4-IoT on mahtava valinta!

Hups, Koodikoulu 4-IoT -ryhmiä ei ole juuri nyt tarjolla, katso muita Ohjelmointi vaihtoehtoja täältä ›