Koodikoulu 5-IoT

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 11-16 vuotta

Tarvikkeet: Koodikouluun tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.

Ryhmän kuvaus: Koodikoulu 5 -IoT on syventävä jatkoryhmä, jossa tutustutaan ja syvennytään sulautettuihin järjestelmiin sekä IoT -laitteiden ohjelmointiin. Ryhmässä työskennellään sekä visuaalisilla ohjelmointisovelluksilla että käytetään tekstuaalista ohjelmointia.

Oppimistavoitteet:

• lapsi osaa käyttää erilaisia visuaalisia ohjelmointityökaluja ja käyttää niitä tarkoituksenmukaisesti
  • lapsi syventää elektroniikan ja sähkötekniikan osaamistaan
  • lapsi kehittää loogista päättelykykyään sekä ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • lapsi oppii sulautettujen järjestelmien perusteet ja osaa ohjelmoida niitä
  • lapsi oppii IoT-laitteiden perusteet ja oppii käyttämään sekä ohjelmoidaan niitä
  • lapsi syventää Python- ohjelmoinnin osaamistaan
  • lapsi oppii suunnittelemaan ja toteuttamaan erilaisia ohjelmia ja ohjelmarakenteita

Koodikoulu 5.-IoT taso muodostuu Koodikoulu 5lk1 ja Koodikoulu 5lk2 lukukausista.

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että lapsi oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta. Ryhmässä suunnitellaan ja toteutetaan oma peliprojekti.

Oppituntien teemat

14. Moottorin ohjaus transistorilla
  15. Moottorin ohjaus transistorilla

Kevätlukukausi on käynnissä

Tiedekoulun kevätlukukausi 2024 starttasi tammikuussa viikolla 3 ja 4, jee!

- Mietinnässä jo syksy ja tulevan lukuvuoden ryhmät? Lukujärjestys ja ilmoittautuminen avautuu huhti-toukokuun aikana. Pysy kuulolla! -

Kesän päiväleirit

Kesän päiväleireille (vko 23-26 & 31) on ilmoittautuminen auki. Ilmoittaudu heti ja varmista paikka sekä leirin muodostuminen, leirit täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tervetuloa mukaan Espoon Finnooseen, Helsingin Kallioon & Malmille, sekä Turun Lonttisiin!

Koodikoulu 5-IoT on mahtava valinta!

Hups, Koodikoulu 5-IoT -ryhmiä ei ole juuri nyt tarjolla, katso muita Ohjelmointi vaihtoehtoja täältä ›