Samsung x Tiedekoulu: oppimisohjelma tuo tekoälytaidot yläkouluihin

Samsung ja Tiedekoulu käynnistävät teknologiaan ja luonnontieteisiin keskittyvän oppimisohjelman yläkoululaisille sekä yläkoulun opettajille. Tiedekoulu vastaa yhdessä Samsungin kanssa vanhempien toiveeseen lasten ja nuorten mahdollisuudesta tutustua tekoälyyn turvallisessa ja opettavaisessa ympäristössä.

Ohjelmassa yläkouluikäiset pääsevät ratkaisemaan yhteiskunnallisia haasteita luovasti tekoälyn ja teknologian avulla. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle yläkouluikäiselle perustiedot tekoälystä, ohjelmoinnista ja robotiikasta.

Lataa oppimisohjelman kuvaus: PDF | PPT

Ilmoita koulusi mukaan syksyn 2024 toteutukseen nyt!

Yläkoulut kaikkialta Suomesta voivat ilmoittautua mukaan maksuttomaan ohjelmaan, johon sisältyy myös opettajien koulutusta. Itse työpajavaihe kestää kouluissa viikon, jolloin Tiedekoulun opettajat tulevat kouluille ohjaamaan työpajoja ja oppilaiden projekteja. Koulujen osallistuminen ohjelmaan on pyritty tekemään mahdollisimman helpoksi ja matalalla kynnyksellä toteutettavaksi.

Ohjelmaan valitaan syksyn 2024 toteutukseen mukaan ensimmäiset 10 ilmoittautunutta koulua.

Parhaat projektit palkitaan vuoden lopussa Helsingissä järjestettävässä esittelytilaisuudessa. Voittajaryhmän koulu saa Samsungilta palkinnoksi laitteet IT-nurkkauksen rakentamiseen koululle.

Ilmoittaudu
Huippuharrastus lapsille, tänne lähdetään aina yhtä innoissaan!
Poikani on tykännyt käydä tiedekoulussanne todella paljon ja itsenikin mielestä toimintanne on oikein hienoa ja arvokasta.
One of the best kid's club we ever tried! Highly recommend.
Koodikoulu on ollut hauskaa ja havainnollista ja hienoja projekteja on jo syntynyt. Videot ovat kyllä itsessään oikein selkeitä ja havainnollisia, niistä kehuja! Innostuksen herättäminen on tärkeintä. Oppiminen seuraa kyllä perästä. Ja innostusta on ainakin alkusyksyn perusteella hyvinkin havaittavissa J
Kiitos paljon kivasta kerhosta! Ensimmäinen harrastus, missä poikani viihtyy!