Pelihahmonsuunnittelu 1

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 11+ vuotta

Ryhmän kuvaus: Pelihahmonsuunnittelu 1 -ryhmässä oppilaat tutustuvat hahmosuunnitelun perusteisiin, pelihahmojen eri tyylilajeihin ja toiminnallisuuden luomiseen eri sovellusten avulla käyttäen tablettia ja digikynää. Opitaan digipiirtämisen alkeita ja luonnostellaan erityyppisiä pelihahmoja, tutustutaan hahmosuunnittelun anatomiaan ja geometriaan, vaatesuunnitteluun ja värisommitteluun, erilaisten kasvonpiirteiden toteutukseen sekä mittasuhteiden hyödyntämiseen.

Oppimistavoitteet:

  • lapsi oppii pelihahmonsuunnittelun peruskäsitteet ja termit
  • lapsi oppii käyttämään visuaalisia sovelluksia ja tekemään niiden avulla hahmosuunnitelua
  • lapsi oppii eri tekniikoilla pelihahmonsuunnittelun perusteita 
  • lapsi oppii oman pelihahmon suunnittelun ja toteutuksen vaiheet

Pelihahmonsuunnittelu 1 -taso muodostuu Pelihahmonsuunnittelu 1lk1 ja Pelihahmonsuunnittelu 1lk2 lukukausista.

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että lapsi oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten, tehtävien ja omien projektin kautta.

Välineet: Tiedekoulun tabletit ja digikynät.

Oppituntien teemat

Pelihahmonsuunnittelu 1lk1

  1. Hahmosuunnittelun alkeet ja eri hahmotyypit  
  2. Digipiirtämisen alkeet 
  3. Geometria hahmosuunnittelussa 
  4. Pahis vs hyvis 
  5. Vaatesuunnittelu 
  6. Värisommittelu 
  7. Same face syndromen välttäminen 
  8. Aikakaudet 
  9. Tyylilajit 
  10. Hahmon ja maailman yhteisvaikutus 
  11. Paperilta koneelle, konseptitaiteen perusteet 
  12. Siluetin hyödyntäminen
  13. Konseptiluonnokset hahmoista 
  14. Hahmo toiminnassa maailmassa 
  15. Viimeistely

Lukuvuoden 2023-2024 harrastusryhmät

Tiedekoulun syyslukukausi on käynnistynyt elokuussa viikolla 34. Ryhmissä on yksittäisiä paikkoja jäljellä, mikäli lapsesi on innokas lähtemään mukaan harrastukseen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme info@tiedekoulu.fi

Mietinnässä jo kevään ryhmät? Kevätlukukaudella aloitamme uusia, alkeisryhmiä osassa toimipisteistä. Lisäksi avaamme ilmoittautumiseen ne jatko- ja syventävät ryhmät, joihin uusi, lähtötason taidot omaava oppilas on tervetullut. Lukujärjestys ja ilmoittautuminen avautuu marraskuun aikana. Pysy kuulolla!

PS. Syyslukukaudelle ilmoittautunut oppilas siirtyy automaattisesti kevään jatkoryhmään, oppitunnin ajankohta pysyy samana myös kevätlukukaudella. Uutta ilmoittautumista ei tarvita. Kaudet laskutetaan erikseen ja mikäli oppilas haluaa vaihtaa ryhmää tai perua kevätlukukaudelle osallistumisen, pyydämme ilmoittamaan siitä 30.11. mennessä.


Syysleirit

Syysloman päiväleireille on ilmoittautuminen käynnissä, tervetuloa mukaan Espoon Finnooseen, Helsingin Kallioon & Malmille, sekä Turun Lonttisiin!

Pelihahmonsuunnittelu 1 on mahtava valinta!

Hups, Pelihahmonsuunnittelu 1 -ryhmiä ei ole juuri nyt tarjolla, katso muita Ohjelmointi vaihtoehtoja täältä ›

Tutustu Tiedekoulun oppimispolkuihin

Ohjelmointi

Ohjelmointi

Robotiikka

Robotiikka

Luonnontieteet

Luonnontieteet

Seuraa meitä somessa