Pelihahmonsuunnittelu 1

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 11+ vuotta

Ryhmän kuvaus: Pelihahmonsuunnittelu 1 -ryhmässä oppilaat tutustuvat hahmosuunnitelun perusteisiin, pelihahmojen eri tyylilajeihin ja toiminnallisuuden luomiseen eri sovellusten avulla käyttäen tablettia ja digikynää. Opitaan digipiirtämisen alkeita ja luonnostellaan erityyppisiä pelihahmoja, tutustutaan hahmosuunnittelun anatomiaan ja geometriaan, vaatesuunnitteluun ja värisommitteluun, erilaisten kasvonpiirteiden toteutukseen sekä mittasuhteiden hyödyntämiseen.

• lapsi oppii pelihahmonsuunnittelun peruskäsitteet ja termit
  • lapsi oppii käyttämään visuaalisia sovelluksia ja tekemään niiden avulla hahmosuunnitelua
  • lapsi oppii eri tekniikoilla pelihahmonsuunnittelun perusteita
  • lapsi oppii oman pelihahmon suunnittelun ja toteutuksen vaiheet

Pelihahmonsuunnittelu 1 -taso muodostuu Pelihahmonsuunnittelu 1lk1 ja Pelihahmonsuunnittelu 1lk2 lukukausista.

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että lapsi oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten, tehtävien ja omien projektin kautta.

Välineet: Tiedekoulun tabletit ja digikynät.

Pelihahmonsuunnittelu 1lk1

1. Hahmosuunnittelun alkeet ja eri hahmotyypit
  2. Digipiirtämisen alkeet
  3. Geometria hahmosuunnittelussa
  4. Pahis vs hyvis
  5. Vaatesuunnittelu
  6. Värisommittelu
  7. Same face syndromen välttäminen
  8. Aikakaudet
  9. Tyylilajit
  10. Hahmon ja maailman yhteisvaikutus
  11. Paperilta koneelle, konseptitaiteen perusteet
  12. Siluetin hyödyntäminen
  13. Konseptiluonnokset hahmoista
  14. Hahmo toiminnassa maailmassa
  15. Viimeistely

Kevätlukukausi on käynnissä

Tiedekoulun kevätlukukausi 2024 starttasi tammikuussa viikolla 3 ja 4, jee!

- Mietinnässä jo syksy ja tulevan lukuvuoden ryhmät? Lukujärjestys ja ilmoittautuminen avautuu huhti-toukokuun aikana. Pysy kuulolla! -

Pelihahmonsuunnittelu 1 on mahtava valinta!

Hups, Pelihahmonsuunnittelu 1 -ryhmiä ei ole juuri nyt tarjolla, katso muita Ohjelmointi vaihtoehtoja täältä ›